Romana Deutsch Magyar

Odată cu deschiderea României către finanzarea educației de Uniunea Europeană, colectivul de profesori s-a orientat rapid către această importantă oportunitate. Începutul l-au făcut prof. Anca Teodoru și Sultana Pădure. Din 1999-până astăzi, din echipa de proiecte face parte Annamaria Antal, iar din 2000, pentru o scurtă perioadă, Melinda Oancea. Grație abnegației „pionierelor” , începând cu 1999 până în 2006, Grup Școlar Energetic, viitorul Colegiul Tehnic Energetic “Remus Răduleț” a scris și implementat 9 proiecte de mobilități din generația Socrates I și II. Din 2007 echipa de proiecte europene a scris și derulat 15 mobilități Leonardo da Vinci, pentru elevi și profesori . CTERR este, alături de Colegiul de Chimie “Constantin Nenilescu” Pitești, primul Colegiu Tehnic din țară, care a dobândit Carta VET pentru bunele practici în implementarea de proiecte de mobilități.

În aceste rânduri ne-am propus identificarea impactului stagiilor de pregătire profesională asupra participanţilor, a plusvalorii adăugate de acestea la portofoliul personal şi la cel al organizaţiei de trimitere cu ajutorul feedback-ului elevilor. 

Evaluare/Beneficii

 

Evaluare/Beneficii
A fost excelent! A fost ceva ce nu voi putea uita vreodată! A fost muncă, cunoaştere, au fost OAMENI !” (Veres Zsolt , participant 2006)

 

“Pentru mine beneficiile se traduc în îmbogăţirea portofoliului de Competențe, Cunoștințe și deprinderi practice ceea de va optimiza drumul meu spre viaţa activă “ (VOICAN David, participant 2008)

Mobilităţile au oferit premise pentru dezvoltarea personală a celor implicaţi, prin dezvoltarea competenţelor de comunicare – atât din perspectiva utilizării unei limbi străine, cât şi din perspectivă socială – a competenţelor de self-management. În funcţie de specificul programului, beneficiarii au dobândit noi competenţe profesionale.

 

 

„Stagiul de pregătire m-a ajutat să mă descurc mai bine în viaţa de zi cu zi şi am învăţat să lucrez mai bine în echipă şi să-mi asum responsabilităţi.” (David Rebeka ,participantă, 2013).

„ Simt că mă descurc mult mai bine în medii diferite de formare şi mă adaptez mult mai uşor la tot ce este nou, diferit faţă de tot ceea ce am cunoscut până acum.” (Fusa Anastasia , participantă, 2012)

 

 

În această perioadă am învaţat să pun în practică lucurile pe care în Romania le învăţam teoretic. Datorita acestui proiect am avut oportunitatea de a ma forma practic şi de a lucra la un nivel de calitate din Uniunea Europeană.”(Mitrofan Catalin ,participant 2006).

„Am înţeles ce înseamnă cetăţenia europeană, sunt mai tolerant mai dornic să cunosc noi culturi noi oameni noi mentalităţi.”( Patraşcu Alexandru, participant2009)

Un alt rol important al mobilităților a fost DIALOGUL DINTRE CULTURI.Toate mobilităţile au facilitat familiarizarea participanţilor cu aspectele culturale ale ţărilor participante, cu tradiţiile populare, cu stilurile de viaţă, au creat un cadru favorabil comunicării şi cunoaşterii interculturale, participanţii direcţi şi beneficiarii indirecţi conştientizând importanţa cunoaşterii celuilalt, a respectării identităţilor şi valorilor proprii.

„Am comunicat deschis cu reprezentanţii din organizaţia de primire atât formatori cât şi elevi. Vizitând familiile celor cu care m-am împrietenit am cunoscut o nouă cultură, obiceiuri, tradiţii ceea ce mă face mai bogată sufleteşte.” – Irimia Ioana , participantă, 2008)

 

Mai multe detalii aici.